Od chaosu ku kontrole: Transformácia správy lízingu technológií

Zákazník spoločnosti CSI Leasing:

  • Fortune 1000 Company
  • Výrobca spotrebnej elektroniky
  • 72 pobočiek v USA

Problém:
Toto IT oddelenie sa vďaka využívaniu viacerých prenajímateľov technológií ocitlo v chaose pri správe majetku. Každý mesiac sa obstarávali stovky zariadení, pričom sa využívalo viacero prenajímateľov a mesačné zmluvy s každým z nich. Proces nákupu bol papierovou nočnou morou, ktorá si vyžadovala, aby sa niekoľko zamestnancov sústredilo na málo vecí okrem správy lízingu. Snaha o údržbu prenajatého majetku bola katastrofálna a časovo náročná, čo viedlo k mnohým nákladným problémom vrátane neustáleho oneskoreného vrátenia. Dodržiavanie zákonov o likvidácii bolo vedľajšou úlohou, čím sa spoločnosť vystavovala značnému riziku. Je zrejmé, že zamýšľané výhody lízingu boli znížené nadmernými nákladmi na neefektívnosť.

Riešenie:
CIO si uvedomil, že jediným spôsobom, ako získať späť kontrolu, je zjednodušiť proces. Cieľom bolo obmedzenie na jedného prenajímateľa, takže rozhodujúci bol výber toho správneho. Po dôkladnej analýze schopností a služieb viacerých prenajímateľov si vybrali spoločnosť CSI Leasing a náš štvrťročný lízingový program SmartTrack(SM).

Ako to CSI dokázala:
CSI účinne pomohla riaditeľovi informačných technológií a jeho tímu zefektívniť obstarávanie, informácie o majetku a jeho vyraďovanie. Zlepšenia zahŕňali:

  • Štvrťročná inštalácia a dokumentácia
  • Počet ročných lízingových zmlúv sa znížil z viac ako 50 na menej ako 10
  • Správa objednávok zabezpečovaná správcom prenájmu CSI
  • Zníženie počtu papierov súvisiacich s prenájmom o 90%
  • Informácie o majetku s podrobnými údajmi o sériových číslach uchovávané online poskytli presné informácie a lepšiu možnosť rozhodovania
  • Novozískaná flexibilita pri jednoduchej zmene platforiem
  • Včasné vrátenie tovaru koordinované spoločnosťou CSI a navyše dodržiavanie zákonov o likvidácii

Úspora nákladov:

  • Štyria zamestnanci IT na plný úväzok boli presunutí do iných oblastí
  • Zníženie nákladov na spracovanie platieb a transakcií
  • Menej porúch u koncových používateľov
  • Úspory pri ukončení prenájmu – už žiadne poplatky za oneskorené vrátenie, zľavy za objemovú prepravu